Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти
1. Загальні положення
1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти «Пролісок» с. Лад.-Хутори Гайсинської міської ради розроблено відповідно до вимог Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VІІІ, Закону України «Про дошкільну освіту» від 06.09.2018, Базового компоненту дошкільної освіти , Статуту закладу.
1.2. Основні поняття, що застосовуються та їх визначення (згідно із Законом України «Про дошкільну освіту»)
- дошкільна освіта, яка відповідає нульовому рівню національної рамки кваліфікацій.
- метою дошкільної освіти є забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок;
- освітня діяльність - діяльність суб’єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті;
- якість освіти - відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти;
- якість освітньої діяльності - рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством.
1.3. Основними документами, які визначають критерії якості дошкільної освіти, є Державний стандарт дошкільної освіти – Базовий компонент дошкільної освіти, освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина», що розкриває зміст його реалізації в кожному віковому періоді розвитку дошкільника, парціальні програми для реалізації змісту варіативної складової Базового компонента.
1.4. Систему забезпечення якості дошкільної освіти (систему внутрішнього забезпечення якості) закладу дошкільної освіти «Пролісок» (далі – Систему) розроблено згідно з принципами:
- відповідності Базовому компоненту дошкільної освіти;
- системного підходу, який передбачає управління якістю на всіх стадіях освітнього процесу;
- здійснення моніторингу якості дошкільної освіти;
- залучення всіх учасників освітнього діяльності до процесу забезпечення якості.
1.5. Мета внутрішньої системи якості освіти закладу складається в об'єднанні й інтеграції організаційних, методичних, кадрових зусиль і ресурсів на закладу дошкільної освіти з урахуванням різноманітних факторів та умов для досягнення високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають кращим зразкам і відповідним стандартам.
1.6. Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти передбачають розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних результатів із наступних напрямків:
- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;
- формування внутрішньої культури особистості в контексті рідної культури, мови, поваги до традицій і звичаїв народу, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
- формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
- виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.
1.7. Заклад дошкільної освіти працює у взаємодії з усіма зацікавленими суб’єктами, до яких відносяться:
- здобувачі освіти та їх батьки;
- колектив закладу;
- засновник – Гайсинська міська рада;
- відділ освіти Гайсинської міської ради;
- громадськість.
1.8. Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:
- відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи;
- відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти;
- ефективність реалізації варіативної складової змісту дошкільної освіти відповідно до індивідуальних інтересів і потреб дітей, запитів і побажань батьків, наявних умов розвитку дошкільників;
- якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;
- показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу.
2. Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти
Основним документом оперативного планування в закладі дошкільної освіти є річний план роботи,структура якого відповідає внутрішній системі забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в закладі. Річний план роботи є динамічним документом, протягом навчального року до нього можуть вноситись корективи. Щомісяця проводиться аналіз виконання річного плану роботи. Річному плану роботи підпорядковані інші оперативні плани в дошкільному закладі.
В закладі дошкільної освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти. Самооцінювання здійснюється на основі розробленого і оприлюдненого документу «Система внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти». Самооцінювання здійснюється один раз на рік.
До процесу самооцінювання залучаються учасники освітнього процесу. Визначення рівня освітньої діяльності за вимогами і напрямами освітньої діяльності здійснюється у відповідності до методики, розробленої Державною службою якості освіти.
Зміст внутрішньої системи якості освіти закладу формується та реалізується за напрямами:
- освітнє середовище закладу дошкільної освіти;
- система оцінювання здобувачів освіти;
- оцінювання педагогічної діяльності педагога;
- управлінські процеси закладу дошкільної освіти.
Напрям 1. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти
Освітнє середовище закладу дошкільної освіти сприяє забезпеченню ефективного формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі, задля реалізації власних можливостей. Сучасне освітнє середовище - комплекс психолого- педагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних, естетичних умов, що забезпечують організацію комфортної життєдіяльності дитини. Освітній простір садка є сукупністю локальних освітніх середовищ, які перебувають у взаємодії одне з одним.
Вимога 1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці.
- Приміщення і територія закладу є безпечними та комфортними для навчання та праці.
- Заклад дошкільної освіти забезпечений навчальним приміщенням з відповідним обладнанням, що необхідне для реалізації освітньої програми.
- Здобувачі освіти та працівники дошкільного закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх.
- Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях.
- У закладі дошкільної освіти створені умови для харчування здобувачів освіти.
- У дошкільному закладі створені умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті.
- В закладі освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників.
Вимога 2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.
- Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі.
- Правила поведінки учасників освітнього процесу в дошкільному закладі забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини.
- Керівник дошкільного закладу, працівники протидіють булінгу (цькуванню), іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви.
Вимога 3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.
- Приміщення та територія закладу дошкільної освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.
- Дошкільний заклад взаємодіє з батьками дітей із особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти.
- Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя.
- У закладі створено простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (методичний куточок).
Напрям 2. Система оцінювання здобувачів дошкільної освіти.
Вимога 1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень:
- здобувачі освіти отримують від вихователя інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень;
- система оцінювання в закладі дошкільної освіти сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання;
- здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим і об’єктивним.
Вимога 2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти:
- у закладі здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти.
Вимога 3. Спрямованість системи оцінювання на формування уздобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до само оцінювання:
- заклад дошкільної освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання.
- дошкільний заклад забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.
Напрям 3. Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.
Вимога 1. Ефективність планування педагогом своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти:
- вихователь планує свою діяльність, аналізує її результативність;
- педагог застосовує освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти;
- педагогічний працівник бере участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби);
- педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо);
- вихователь сприяє формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку;
- вихователь використовуює інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі.
Вимога 2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників:
- педагогічні працівники сприяють формуванню, забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
- педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проектах, залучаються до роботи як освітні експерти.
Вимога 3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу дошкільної освіти:
- педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства;
- педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок.
Вимога 4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності;
- педагогічні працівники під час провадження педагогічної, творчої діяльності дотримуються академічної доброчесності;
- педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти.
Напрям 4. Управлінські процеси закладу дошкільної освіти.
Вимога 1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань:
- у закладі дошкільної освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності;
- у дошкільному закладі річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку та з урахуванням освітньої програми;
- у закладі дошкільної освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти;
- керівник закладу планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання.
Вимога 2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм:
- керівник дошкільного закладу сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, вихователя та інших працівників закладу дошкільної освіти та взаємну довіру;
- заклад дошкільної освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах: сайті ЗДО «Пролісок» с.Лад.-Хутори.
Вимога 3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників:
- керівник закладу дошкільної освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми;
- керівник ЗДО за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності;
- керівник закладу дошкільної освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.
Вимога 4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії дошкільного закладу з місцевою громадою:
- у закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу;
- управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу;
- керівник ЗДО сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади;
- режим роботи закладу дошкільної освіти та орієнтовний розподіл занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам.
Вимога 5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності:
- заклад дошкільної освіти упроваджує політику академічної доброчесності;
- керівник закладу сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.
3. Система контролю за реалізацією процедур забезпечення якості освіти включає:
1. Самооцінку ефективності діяльності із забезпечення якості освіти.
2. Моніторинг якості дошкільної освіти.
3. Моніторинг у закладі дошкільної освіти здійснюють:
- керівник закладу;
- органи, що здійснюють управління у сфері освіти.
4. Методи збору інформації, інструменти та джерела отримання інформації:
- опитування (анкетування, інтерв’ювання);
- тестування;
- спостереження за освітнім процесом та освітньою діяльністю у дошкільному закладі;
- вивчення та аналіз документації;
- моніторинг;
- аналіз даних та показників, які впливають на освітню діяльність.
5.Критерії моніторингу:
- об’єктивність;
- систематичність;
- відповідність завдань змісту досліджуваного матеріалу;
- надійність (повторний контроль іншими суб’єктами);
- гуманізм (в умовах довіри, поваги до особистості).
6. Учасники дослідження повинні:
- дотримуватися вимог проведення моніторингу, про які вони будуть проінформовані;
- виконувати інструкції осіб, які проводять моніторинг, щодо процедури моніторингу;
- виконувати завдання, оформляти виконану роботу згідно із правилами, визначеними в інструкції до неї;
- дотримуватися правил етичної поведінки та принципів академічної доброчесності;
- виконувати роботу (завдання) на робочому місці, визначеному суб’єктом моніторингу.
7. Очікувані результати:
- отримання результатів стану освітнього процесу в закладі дошкільної освіти;
- покращення функцій управління освітнім процесом, накопичення даних для прийняття управлінських та тактичних рішень.
8. Підсумки моніторингу:
- підсумки моніторингу узагальнюються у таблицях, схемах, діаграмах, графіках висвітлюються в аналітично-інформаційних матеріалах;
- за результатами моніторингу розробляються рекомендації, приймаються управлінські рішення щодо планування та корекції роботи;
- дані моніторингу можуть використовуватись для обговорення на виробничих нарадах, педагогічних годинах.
Навігація
- Головна
- Новини
- Фотоальбом
- Контакти
- Пошта
- Колектив закладу
- Методична робота
- Сторінка для батьків
- Нормативно-правові документи
- Патріотичне виховання
- Прозорість та інформаційна відкритість закладу
Новини
Контакти
Адреса:вул.1 Травня, 20, с. Лад-Хутори, Гайсинський р-н., Вінницька обл.
Індекс.:23745
Email:dnzldh@gnedu.vn.ua